Boka Kapellet

För att skicka en förfrågan om bokning av kapellet väljer du tidpunkt i kalendern längst ner på denna sida och fyller i uppgifterna i fälten under kalendern. Efter att du skickat in förfrågan och vi behandlat ditt önskemål får du ett svar på resultatet via mail. Om det är ett evenemang för föreningens medlemmar kan vi också lägga in information om aktiviteten på föreningens hemsida.

 

Detta gäller för hyra av Kapellet.

I mejlen med godkännande av din bokning finns information om hur du får tillgång till Kapellet och vilka regler som gäller för användningen. Där framgår också var du betalar hyran av kapellet.

Nyckel

Nyckeln till Kapellet finns i nyckelboxen som sitter på Kapellets dörr. Kod till boxen får du i mejlen med godkännande av bokningen.
När du öppnat dörren till kapellet stoppas nyckeln tillbaka i boxen för förvaring under den tid ni är i Kapellet.
Nyckeln lämnar inte boxen eller Kapellet.

Ordningsregler

Ordningsreglerna syftar till att vi alla tar ett gemensamt ansvar för skötsel och användning av vårt fina Kapell. Vi har ingen extern betald städtjänst som kontinuerligt städar invändigt i Kapellet och i dasset eftersom detta är en ekonomisk belastning. Det innebär att alla som hyr eller lånar Kapellet behöver bidra till att lämna det städat och undanplockat efter sig. Vi vill att alla ska ha glädje av och kunna besöka Kapellet under många år framöver.

Städning

Efter er hyresperiod är slut städar man av och ställer i ordning efter sig. Det innebär att man tar hand om eventuellt skräp, dammsuger av och ställer i ordning bänkar och bord. Dammsug av golvet, oavsett om ni hyrt eller lånat Kapellet i en timme eller i flera dagar. Dammsugaren ligger i vedlåren under vitrinskåpet.

Man får inte förtära mat eller ha fest i Kapellet. Detta pga av att vi inte har rinnande vatten i Kapellet.

Att fika går bra. Om man spiller torkar man av.

Utställning

Om du tänkt ha utställning där dina alster behöver hängas på vägg används tavellister och tavelkrokar. Tavellister finns monterade på fem väggytor. Tavelkrokar finns i skåpet i Kapellet samt på listerna. Krokarna ska inte lämna Kapellet. Du använder egen vajer för upphängning.

En teleskopstege finns i Kapellets förråd för att nå tavellister.

Ett omfattande renoveringsarbete av de panelade väggarna gjordes 2016, inklusive målning med tidstypisk linoljefärg, så inga skruvar, spikar eller nålar får användas på väggarna.

Film/ presentation

Om du vill visa film eller hålla en presentation finns en projektor och duk att använda.

Levande ljus

Använd endast de stearinljus som finns i vitrinskåpet, kronljus och värmeljus med 100% stearin.
Kronljusen används endast i ljushållarna vid orgeln, ej i löst stående ljusstakar på exempelvis podiet eller i fönster.

Önskar man ha levande ljus på annat ställe så används värmeljus i ljushållare av glas, vilka finns i vitrinskåpet.

Använd tändaren som finns i vitrinskåpet, ej tändstickor då de kan bidra att starta en brand. Kapellet är en träbyggnad och därmed mycket lättantändlig vilket innebär att man behöver använda levande ljus med stor försiktighet.

Värmeelement

Det finns värmeelement för de kyliga årstiderna.
Tänk på att stänga av elementen och dra ut elkontakten då ni lämnar Kapellet.

Förstaförband

En förstaförbands-tavla finns i Kapellet på väggen under vitrinskåpet.

Torrdass

År 2020 fick vi ett nybyggt och fräscht torrdass. Nyckel till torrdasset finns på en krok i Kapellet.

I samband med städning av Kapellet efter er hyresperiod ingår det att man tömmer latrinbehållaren på dasset. Detta görs även om det endast är en besökare som gjort sina behov.

Latrinbehållaren nås via en lucka på baksidan av dasset. Ta ur hela påsen i latrinbeållaren, knyt ihop och släng påsen i Roslagskomposten som står på baksidan av dasset. Sätt i en ny påse. Påsen är komposterbar.

Hyra

Betalning för hyra skickar du med Swish till nummer 123 243 82 65 alternativt sätts in på samfällighetens PlusGiro 610701-5.
Viktigt att du märker inbetalningen med din fastighetsbeteckning och det datum du hyrde.
Kostnad är 300:-/ dygn om du är delägare i Kapellet och 1000:-/ dygn om du inte är delägare.

Hemsidan

Om din aktivitet har publikt intresse och du vill marknadsföra aktiviteten kan du kontakta ansvarig för hemsidan för att lägga ut information på föreningens hemsida.

Kontakt och information

För frågor angående din bokning och hemsidan kan du kontakta Göran Larsson.

hemsida@norrora.se

För frågor angående Kapellet kontaktar du Moulienne Giesecke.

kapellet@norrora.se

Tack för din bokning

Kapelletgruppen / Norröra Samfällighetsförening

 

Kalendern laddas...
Powered by Booking Calendar
- Tillgänglig
28
- Bokad
28
- Preliminärbokad